RECENZIE | Exorcizare de zile mari

Titlu: Trăind printre demoni (The Conjuring)
Regizor: James Wan
Cu: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Lili Taylor
Durata: 106 minute
Gen: Horror, Thriller
Rating: IM-18

Înainte de a lansa continuarea filmului de succes Insidious, James Wan dă lovitura cu Trăind printre demoni. Doi specialiști în paranormal, Ed și Lorraine Warren, sunt chemați de familia Perron, terorizată de prezența unor spirite întunecate, în casa proaspăt cumpărată a acestora. Forțați să se confrunte cu puternicul demon, cei doi au de-a face cu cel mai terifiant caz din carierele lor.

Filmul e întocmai genul de horror clasic în care o familie (numeroasă, formată din șapte membri) vinde totul și se mută într-o casă izolată, departe de oraș. După ce totul pare liniștit și frumos o vreme, se dezlănțuie coșmarul. Teroarea lor, bucuria noastră. Serios acum, cui nu-i place să stea timp de câteva minute bune cu sufletul la gură, fără să știe ce se va întâmpla în continuare, ca și când viața lui ar depinde de asta.

Filmul este plin de scene violente și înfricoșătoare și, chiar dacă am zis că nu o s-o fac, trebuie să-l compar puțin cu Insidious. Deși are o poveste mult mai bună decât acesta și este realizat într-un mod mult mai atractiv, suspansul este parcă mai... absent. Nu știu dacă lipsește acel ceva pe care l-a avut primul sau dacă este vina trailerelor pline de spoilere pe care le-am văzut de atâtea ori. Cu alte cuvinte, dacă nu ați văzut până acum vreun trailer, este perfect. Fiți odihniți înainte de a-l vedea însă, căci nu știu cât veți mai dormi după aceea.

Cred că trebuie și să specific că filmul are la bază un caz real descoperit în dosarele familiei Warren, cunoscute mai ales pentru Amityville Horror, un alt caz celebru care a inspirat cartea lui Jay Anson și nu mai puțin de zece filme. Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre cei doi și cazurile înfiorătoare pe care le-au studiat, vă invit să aruncați un ochi aici.

Trecând peste partea cu trailerele, filmul este foarte bun, unele momente înspăimântându-te mai mult prin ideea lor decât prin impactul vizual. De mâine filmul rulează în cinematografele din aproape toată țara (găsiți programul aici), așa că merită să nu dormiți câteva zile pentru așa sperietură. Vă las totuși un trailer, dar dacă aveți de gând să vedeți curând filmul, treceți-l cu vederea.